ce este un feedback

'Hai sa va zic niste lucruri care mi s-au intamplat si din care ar fi ceva de invatat.
Am intalnit un client care mi-a dat feedback in 2 minute jumate pe o campanie de printuri.
Dupa ce, la prima prezentare a ales fulgerator campania din cele 4 prezentate.
Mai exact, toata prezentarea a durat vreo 7-8 minute, cu tot cu rationale si argumentatii pro/contra
In rafale.
Sa nu va imaginati ca omul era vreun necunoscator. Ntz-Ntz. Doar ca stia foarte bine ce vrea.
Si stia ce vrea pentru ca stia care sunt oamenii din targetul asta.
Asa ca stia ce vor si ce nu vor sa vada oamenii astia carora le vindea.
A rezultat un feedback clar-concis si extrem de logic; am inteles foarte bine ce si de ce trebuie sa modific;
Am avut parte si de feedback venit de la echipe de marketing de genul “imi place”, “nu-mi place”; in loc de orice argumentatie - “am mai vrea doua propuneri”.

Rezultatul - ne-am simtit ca Ray Charles facand escalada.

S-a mai intamplat si ca un client sa vrea de fiecare data lucrurile atat de putin altfel dar de atat de multe ori incat am ajuns la ceva cu 180 de grade diferit fata de ipoteza initiala - brieful;
practic un alt brief, un alt rezultat.
Din aventurile noastre in insoritul Swaziland v-as spune ca la ultima teleconferinta-prezentare la intrebarea “How much time do you have for our presentation?”, oamenii aia de la PSI Swaziland, desi stiam ca sunt cam grabiti, ne-au raspuns dupa o scurta pauza - “We have all the time in the world”.
Si neaparat mai trebuie sa adaug ca feedback-urile lor incep si se termina mai mereu cu multumiri, aprecieri si ovatii pentru “our tremendous efforts” and “extremely creative work”.

Urmeaza, bineinteles, tone de modificari. Dar asta vine al dracului de firesc in contextul unei enorme diferente culturale.
Si cand stii ca chiar ai muncit tare mult si cu suflet si vezi ca oamenii carora le prezinti observa si inteleg si iti multumesc cu atata patima, iti vine sa pui la fel de mult suflet si data viitoare.
Iar chestia asta nu e politete; e respect.

In loc de concluzii, va zic frumos, cu bullet-uri ca:
- feedback se compune simplu din “feed” si “back” deci ar trebui sa contina ceva proteic, consistent, hranitor; ideal - o explicatie cat mai simpla, mai coerenta si logica;
- feedback-ul ar trebui privit mai degraba ca un nou brief, nu ca pe un mail cu Re: la subject.
la fel ca la un briefing, inainte de a le spune ce si cum sa (re)faca, trebuie sa-ti fie tie clar ce e bine si ce nu.
Si mai ales sa stii de ce si sa explici mai departe. Pentru ca oamenii de creatie sunt vazuti ca niste artisti, se imbraca mai uschit de-i remarci din prima la intalniri, dar sunt, cel putin aia buni, extrem de logici.
- succesiunea briefing-prezentare-feedback-prezentare e de fapt un dialog; cu cat il purtam mai logic cu atat avem sanse sa avem o conversatie mai constructiva; deci sa ne intelegem mai bine unul pe altul.'

de la Stategic

Comentarii

flavius a spus…
servus...
si iată că nu mai privesc feedback-ul ca pe ceva asa de... simplu :) adevarul este ca notiunea s-a cam conformizat...
toate cele bune!

Postări populare de pe acest blog

angajarea, parteneriatul și prejudecățile de bulă resemnată

8 steps for successfully marketing yourself online