criza de eficienta?

my answers

Carmen Sterian - Client Service Director, MRM Partners

http://www.internetics.ro/pages/carmen_sterian

În ce măsură credeţi că va fi afectată piaţa de interactiv din România de actuala situaţie economică?

Carmen Sterian:
Vorba Bogdanei (Butnar), noi suntem în apostolat pentru înţelegerea mai holistică a branding-ului online. Şi suntem încă la început, aş completa. Trebuie să înţelegem şi să construim împreună, adaptandu-ne.
Şi agenţiile şi clienţii sunt datori să participe constructiv la acest demers, pentru că trendurile în comunicare sunt dictate de către consumator şi targetarea este esenţială, iar mediile interactive devin din ce în ce mai importante.
Comunicarea va trebui să se ajusteze, să se reorienteze puţin dinspre cantitativ, spre calitativ.
Comunicarea integrată, coerentă, foarte atent planificată şi adresată pe toate cananlele necesare va rezista pentru că e singura care da consistenţă şi rezultate vizibile, pe termen lung.
Şi doar păstrând calitatea , optimizezi costurile, cu atât mai mult într-o situaţie delicată din din punct de vedre financiar.

În eventualitatea unei crize economice mai accentuate, credeţi că bugetele dedicate online-ului vor suferi modificări în 2009?

Carmen Sterian:
Probabil. Asta va depinde în mare măsură de înţelepciunea cu care fiecare client va aborda eficientizarea comunicării şi optimizarea costurilor.
Este simplu: focusul în strategie trebuie să rămână pe targetare. Dacă targetul tău este online, eşti obligat să comunici cu el şi online. Să-l implici. TV ul îţi asigură reach, iar canalele de comunicare directă cu consumatorul ATL, BTL, online, DM, nuanţează, optimizează comunicarea deci şi costurile.
În cosecinta firească, recalcularea bugetelor ar trebui să ţină cont de această regulă simplă.
Dacă bugetele de online vor fi tăiate primele, din necunoaşterea suficientă locală a valenţelor şi potenţialului acestui mediu dinamic şi interactiv, este posibil să trecem dintr-o criză de buget într-o criză de eficienţă şi nu cred că vrea nimeni asta.

În ce domeniu credeţi că se va investi cel mai mult în online anul viitor?

Carmen Sterian: Auto, Bancar, Imobiliar, Electronice-electrocasnice, Telefonie... În general onlineul va comunica oferte noi sau speciale de produse şi servicii. Sperăm că va conta din ce în ce mai consistent şi comunicarea de brand în online, care trebuie coordonată cu comunicarea offline pentru efect optim. Consumatorul are tendinţa să se împrietenească online din ce în ce mai serios.

Ce masuri impotriva crizei credeti ca ar trebui aplicate pentru mentinerea nivelului actual al pietei de online?

Carmen Sterian:
Nu m-aş asocia reactiv şi apocaliptic :) în această exprimare...

În agenţia dumneavoastră au fost luate astfel de măsuri? Dacă da, care au fost acestea?

Carmen Sterian:
Ne place să credem că nu am aşteptat criza economică pentru a începe să aplicăm soluţia povestită mai sus.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

angajarea, parteneriatul și prejudecățile de bulă resemnată

8 steps for successfully marketing yourself online