valoarea bunului simtz

IQads: Ce inseamna sa fii workaholic in publicitate? Voi aveti workaholici in agentie?
Serban Alexandrescu: Inseamna sa muncesti ca imbecilul, fara prea mult rost, cand orele alea bagate in plus nu aduc mare lucru in plus, ci doar luni in minus la speranta de viata. Inseamna sa te bagi in seama aiurea cu managementul, in speranta ca cineva va rasplati supra-efortul tau. Inseamna sa fii un “eager-beaver” prost si pagubos.

Noi am starpit specia asta ca pe dropie, fiind de parere ca daca iti petreci tot timpul in agentie nu mai ai cand sa cunosti viata din care ar trebui sa te inspiri pentru munca. Mai avem oameni care stau pana hat tarziu in agentie, dar asta doar pentru ca au o predare urgenta si toata ziua s-au dat pe net sau au jucat ping-pong. Asa ca trebuie sa compenseze intr-un fel. 

IQads: Cat de important e ca angajatii sa fie prieteni intr-o agentie de
publicitate?
Serban Alexandrescu: Mie cam intotdeauna mi-a putit chestia asta cu “suntem o mare familie” sau “suntem toti o mare gasca de prieteni”. Si nu cred ca e ceva realmente posibil in cazul unei companii cu mai mult de 15 angajati. Nu e foarte important sa fim toti prieteni. E insa foarte important sa nu fim dusmani, si e la fel de important sa ne toleram reciproc “pasarelele”. E important sa ne respectam. Si e important sa fim buni fiecare pe meserie. Din asta vine de fapt respectul intr-o companie ca a noastra. Daca esti mai slab, trebuie macar sa fii fenomenal de amuzant sau incredibil de muncitor. “Clovnii” si “halterofilii” sunt si ei incredibil de importanti in viata unei agentii, alaturi de “genii” si “eroi”.

Ba chiar mi se pare ca e putintel periculos sa muncesti cu prietenii – invariabil vor aparea divergente de opinii care risca sa stirbeasca o prietenie. Asa ca hai mai bine sa fim buni colegi si buni profesionisti si sa ne intalnim cu prietenii la pescuit sau la concerte. 

IQads: Cum contribuie agentia la dezvoltarea personala/educatia angajatilor?
Serban Alexandrescu: Nu o sa incep aici cu o enumerare a posibilitatilor de “imbunatatire profesionala” care chiar exista, dar de care prea putina lume profita (ei stiu de ce; de tarsha? de lipsa de interes? Cred ca mai degraba din oboseala si incarcare la job). Cert e ca fiecare are destul timp liber la dispozitie cat sa se auto-educe pe net la job sau cu carti acasa. 

Am facut si “evenimente instructive” – sa nu uitam de pilda ca daca mos Russell Davies inseamna ceva in Romania e si din cauza ca “Head & Bogdana” l-au adus si promovat in primele lui descalecari in Bucuresti. Insa exista cred un lucru prin care ii ajutam la dezvoltarea lor personala: Head e totusi o agentie care sprijina postura verticala a oamenilor. Care da un exemplu incercand sa-si tina dreapta coloana vertebrala. E foarte greu in Romania, si nici noua nu ne iese non-stop, dar mi se pare ca e cel mai bun lucru pe care il avem de oferit angajatilor nostri – un loc de munca unde nu trebuie sa faci sluj nici “inauntru” nici “inafara”. O sa radeti, dar nu mai stiu multe companii de genul asta in tara noastra.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

angajarea, parteneriatul și prejudecățile de bulă resemnată

8 steps for successfully marketing yourself online